Zarówno hantle jak i kettle ( odważniki kettlebells) to niezwykle uniwersalne akcesoria do treningu siłowego. Z nimi zbudujesz siłę, poprawisz postawę, zaangażujesz mięśnie centrum. Poznaj podstawowe różnice, między hantlami a kettlami. Dostępne są w wielu wersjach, warto więc wiedzieć, jak dobrać do swoich predyspozycji i celów treningowych.

Hantle i kettle– co musisz wiedzieć?

Trening z wolnymi ciężarami to ultraskuteczny sposób na budowę masy mięśniowej ale również pozbycie się zbędnej tkanki tłuszczowej. Kluczowe jest przy tym właściwe dobranie rodzaju ćwiczeń oraz sprzętu do naszych możliwości.  Główna różnica pomiędzy hantlą a kettlem polega na innym środku ciężkości. Należy jednak pamiętać, że w obu przypadkach o właściwej technice ćwiczeń, by uniknąć kontuzji.  Jeśli Ci zależy na budowie masy mięśniowej to sięgnij po tradycyjne  hantle. W treningu z kettlami zaangażujesz też mięśnie stabilizujące ruch. Zależy Ci na wzmocnieniu mięśni i poprawie wydolności jednocześnie? Zdecyduj się na kettlebells. Podobnie jeśli pasjonuje Cię crossfit, kettle są dla Ciebie. Natomiast, jeśli chcesz mieć absolutną pewność, skonsultuj się z trenerem personalnym lub fizjoterapeutą, aby w bezpieczny sposób uzyskać zakładane efekty. 

 Jakie hantle i odważniki kettlebells do domu?

 Hantle i kettle do treningu w domu różnią się one nie tylko wymiarami oraz wagą, ale również sposobem wykonania. Wszystkie te elementy mają niebagatelny wpływ na komfort wykonywania ćwiczeń. Na początek rozmiar. Ze względu na różnice w budowie dłoni, każdy indywidualnie powinien sprawdzić, czy uchwyty hantli i kettli pozwalają na pewny chwyt. Jeśli natomiast chodzi o wagę, podstawowa zasada, to mierz sił na zamiary.

 Nie każdy od razu poradzi sobie z 20 kg obciążeniem w jednej ręce. Próby ćwiczenia ze źle dopasowaną wagą sprzętu mogą przynieść szybkie zniechęcenie i kontuzje.

trening z hantlami dla kobiet w domu

Hantle i kettle – korzyści z treningu

Uniwersalność oraz przystępna cena sprawiają, że to idealne wyposażenie dla osób średniozaawansowanych. Można kupować je w parach lub zestawach – jeśli zamierzasz trenować regularnie, to jest bardziej praktyczne rozwiązanie. Polecamy np. zestaw wytrzymałych  regulowanych hantli MX-55 .O ile w przypadku hantli możemy skutecznie wyrzeźbić mięśnie i poprawić siłę, tak kettlebells aktywizują również mięśnie stabilizujące. Ponadto niewielkie rozmiary każdego z rodzajów sprzętu wpływają na jego popularność jako domowego wyposażenia do ćwiczeń.

hantle i kettle do domu
Kettlebells -trening całego ciała i poprawa wydolności. Niezawodne w treningu crossfit.

Smukła sylwetka – tak – dzięki ćwiczeniom z kettlami!

W połączeniu z ergonomiczną budową i wagą dopasowaną do użytkownika umożliwią wszechstronny trening. Przy czym kettle ze względu na swoją unikalną budowę polecane są do treningu całego ciała. Angażują bardziej klatkę piersiową, brzuch, plecy, barki ale też pośladki. Ćwczienia z kettlami są np. świetne również dla kobiet, gdyż wzmacniają całe ciało, wysmuklają sylwetkę, bez przyrostu masy mięśniowej.

0 komentarzy

Może to też Ciebie zainteresuje

Jak przebiec 5 km?

Jak przebiec 5 km?

Jak przebiec 5 km - z pamiętnika przeciętnego biegacza Jak przebiec 5 km? Nasi koledzy z Life Fitness, naszej głównej marki w ofercie podzielili się...