Regulamin sklepu
Regulamin sklepu obowiązujący od 01.01.2017 r.
Sklep internetowy Globalbefit, działający pod adresem: www.life-fitness.pl, prowadzony jest przez Globalbefit Sp. z o.o. z siedzibą w Siechnicach 55-011 przy ul. Opolskiej 38 wpisanej do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia-Fabrycznej VI Wydział Gospodarczy KRS pod numerem KRS 0000544930, REGON 360901900, NIP 896-154-18-18.
Definicje stosowane w Regulaminie: www.life-fitness.pl
Sklep Internetowy – sklep działający pod adresem www.life-fitness.pl, sprzedający towary znajdujące się w jego ofercie za pośrednictwem sieci Internet.
Czas realizacji zamówienia – czas, w jakim Sklep Internetowy skompletuje zamówienie i przekaże do wysłania wybraną przez Klienta formą dostawy.
Dni robocze – wszystkie dni tygodnia od poniedziałku do piątku, z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy.
Klient – osoba fizyczna, która dokonuje zakupu w celu niezwiązanym z działalnością zawodową lub gospodarczą.
Podmiot realizujący płatność – zewnętrzny w stosunku do Sklepu Internetowego podmiot, który pośredniczy przy realizacji płatności za pomocą przelewu elektronicznego, przelewu bankowego lub płatności kartą kredytową.
Kurier – zewnętrzny w stosunku do Sklepu Internetowego podmiot, który realizuje dostawę zamówionych przez Klienta towarów z Magazynu na adres podany przez Klienta. Klient może dokonać wyboru Kuriera spośród przedsiębiorców współpracujących ze Sklepem Internetowym lub zamówić Kuriera we własnym zakresie, ponosząc wszystkie koszty zamówionego Kuriera.
Magazyn – miejsce, w którym następuje kompletowanie zamówień Klientów.
- Informacje znajdujące się na stronach Sklepu Internetowego nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu Cywilnego. Klient, składając zamówienie za pomocą mechanizmów dostępnych na internetowych stronach www.life-fitness.pl, składa ofertę kupna określonego produktu na warunkach podanych w opisie produktu.
- Wszystkie produkty, dostępne w Sklepie Internetowym, są fabrycznie nowe, wolne od wad fizycznych i prawnych, z zastrzeżeniem produktów tzw. outletowych, których ewentualne wady i uszkodzenia ujawnione są w opisie danego produktu. Niezależnie od powyższego, wszystkie produkty w Sklepie Internetowym zostały legalnie wprowadzone na rynek polski.
- Część oferty sklepu, zwłaszcza produkty wielkogabarytowe, jest ze względów transportowych wysyłana w stanie wymagającym samodzielnego montażu. Do tych oraz innych produktów dołączona jest instrukcja montażu/obsługi.
- Warunkiem rozpoczęcia korzystania ze Sklepu jest zapoznanie się z niniejszym Regulaminem i jego akceptacja.
- Klient może składać zamówienia przez 24 (dwadzieścia cztery) godziny na dobę za pośrednictwem strony internetowej www.life-fitness.pl.
- Klient składając zamówienie, zawiera umowę sprzedaży zamawianych towarów ze Sklepem Internetowym.
- W zamówieniu Klient wskazuje:
- zamawiane towary
- sposób dostawy i sposób płatności
- adres dostawy, opcjonalnie: dane na jakie ma zostać wystawiona faktura
- Klient może wprowadzać zmiany w zamówieniu, w tym anulować zamówienie, do momentu jego zrealizowania (czyli do momentu przekazania do wysłania).
- Wymagania techniczne niezbędne do korzystania ze sklepu internetowego:
- poprawnie skonfigurowana przeglądarka internetowa obsługująca standardy HTML, CSS, JavaScript
- rozdzielczość ekranu 1024×768 pikseli lub wyższa
- włączona obsługa plików Cookies i języka JavaScript
- aktywne konto e-mail
- Czas otrzymania przesyłki składa się z czasu realizacji zamówienia oraz czasu dostawy, przy czym uwzględniane są tylko dni robocze.
- Czas dostawy jest zależny od formy wybranego sposobu dostarczenia towaru.
- Zamówienie składające się z towarów o różnym czasie realizacji jest wysyłane po skompletowaniu całości zamówienia, tj. po upływie najdłuższego z podanych czasów oczekiwania na towar.
- W przypadku płatności przelewem, powyższy termin realizacji zamówienia wydłużony zostaje o czas realizacji przelewu, a w przypadku płatności ratalnej – o czas przygotowania i podpisania umowy ratalnej.
- W przypadku braku towaru w Magazynie lub braku możliwości realizacji zamówienia Klienta, Sklep Internetowy ma prawo do odstąpienia od realizacji umowy w terminie 30 (trzydziestu) dni, licząc od dnia jej zawarcia.
- Jeżeli przewidywany termin realizacji zamówienia jest dłuższy niż 30 (trzydzieści) dni, Sklep Internetowy ma prawo do odstąpienia od umowy w terminie przewidzianym do realizacji danego zamówienia.
- Jeśli w Magazynie zabraknie towaru lub towarów objętych zamówieniem Klienta i zamówienie ich od dostawców nie będzie możliwe w czasie przewidzianym na realizację zamówienia, Sklep Internetowy niezwłocznie skontaktuje się z Klientem (wiadomość na adres e-mail podany przez Klienta lub telefonicznie), z prośbą o podjęcie decyzji, dotyczącej dalszego postępowania w sprawie zamówienia.
- Obecność towaru na stronach produktowych Sklepu Internetowego nie oznacza dostępności towarowej i możliwości realizacji zamówienia.
- Sklep Internetowy zobowiązuje się do poinformowania(wiadomość na adres e-mail podany przez Klienta lub telefonicznie) w ciągu 24 godzin Klienta, który złożył zamówienie, o dostępności zamówionych towarów oraz czasie realizacji zamówienia.
- Dostawa zamówionego towaru zostanie zrealizowana tylko wtedy, kiedy zamawiany towar znajduje się w Magazynie.
- Zapłaty za towar można dokonać przelewem elektronicznym lub bankowym.
- Zapłaty za towar można również dokonać osobiście (gotówką) w przypadku dostarczenia zamówienia za pośrednictwem Kuriera w opcji opłaty za pobraniem lub dokonania odbioru osobistego, a także gdy realizacja dostarczenia zamówienia wykonywana jest przez pracownika Globalbefit Sp. z o.o. W takim wypadku realizacja zamówienia zostanie rozpoczęta po sfinalizowaniu przez Klienta procesu składania zamówienia na stronie Sklepu Internetowego.
- Sklep Internetowy wystawia dokument sprzedaży (dowód zakupu), którym jest paragon lub faktura VAT, zgodnie z wyborem przy składaniu zamówienia.
- W przypadku chęci otrzymania faktury VAT należy wypełnić odpowiednie pola formularza podczas składania zamówienia.
- Po potwierdzeniu przyjęcia do realizacji zamówienia, otrzymanego od Klienta, Sklep Internetowy kieruje (za pośrednictwem poczty mailowej) do Klienta fakturę pro-forma, na podstawie której następuje zapłata za towar.
- Paragon lub faktura VAT wystawiana jest na podstawie faktury proforma i przesyłana do Klienta pocztą po dostawie zamawianego towaru.
- Ceny na stronie Sklepu Internetowego zamieszczone przy oferowanych towarach podawane są w złotych polskich i zawierają podatek VAT.
- Ceną wiążącą i ostateczną jest cena towaru podana na stronie Sklepu Internetowego w chwili składania zamówienia przez Klienta.
- Klient ponosi koszty wybranego sposobu dostawy określone w cenniku Kosztów Dostawy wskazanym w Sklepie Internetowym w zakładce “Dostawa”, które uzależnione są od wielkości zamówienia i są widoczne dla Klienta w koszyku zakupowym, dokładnie wyliczone przed złożeniem zamówienia.
- Informacja o całkowitej wartości zamówienia przedstawiana jest po dokonaniu przez Klienta wyboru formy dostawy zamówienia i formy płatności.
- Sklep Internetowy zastrzega sobie prawo do dokonania na bieżąco zmian w cenach towarów znajdujących się w ofercie oraz przeprowadzania i odwoływania wszelkiego rodzaju akcji promocyjnych oraz wyprzedaży.
- Zamówienia złożone przed datą wejścia w życie zmiany ceny, warunków akcji promocyjnych lub wyprzedaży będą realizowane na zasadach dotychczasowych.
- Koszty dostawy są określone w cenniku Kosztów Dostawy wskazanym w Sklepie Internetowym w zakładce “Dostawa”, i uzależnione są od wielkości zamówienia.
- Koszty dostawy zamówionych towarów zostaną automatycznie wyliczone w momencie składania zamówienia i są widoczne dla Klienta w koszyku zakupowym, dokładnie wyliczane przed złożeniem zamówienia.
- Koszty dostawy oraz sposób wysyłki nie wiążą Klienta, mającego siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
- W momencie odbioru towaru Klient zobowiązany jest do sprawdzenia stanu produktu i jego zgodności z zamówieniem w obecności pracownika firmy Globalbefit Sp. z o.o. lub firmy Kurierskiej. W przypadku uszkodzenia towaru lub braku wskazanego w zamówieniu produktu należy w obecności pracownika firmy Globalbefit Sp. z o.o. lub Kuriera sporządzić protokół reklamacyjny zawierający opis uszkodzenia (druk tego protokołu zobowiązany jest posiadać kurier).
- Potwierdzeniem odbioru przez Klienta zamawianego towaru jest podpis Klienta na protokole odbioru firmy Globalbefit Sp. z o.o. lub na liście przewozowym w przypadku przesyłki kurierskiej.
- W przypadku sprzedaży niestanowiącej sprzedaży konsumenckiej reklamacje dotyczące uszkodzeń mechanicznych powstałych podczas transportu będą rozpatrywane tylko gdy usterka zostanie odkryta w obecności pracownika firmy kurierskiej.
- Kurier ma obowiązek dostarczyć przesyłkę do lokalu Klienta wyłącznie, gdy waga przesyłki nie przekracza 30 kg. W przypadku towarów o większej wadze przesyłka może zostać dostarczona tylko pod drzwi budynku.
- Zamówienie może zostać odebrane osobiście przez Klienta w Magazynie znajdującym się w Siechnicach 55-011 przy ul. Opolskiej 38. Warunkiem dokonania odbioru osobistego jest wcześniejsze umówienie się z pracownikiem Sklepu Internetowego odnośnie terminu dokonania takiego odbioru.
X. Prawo odstąpienia od umowy
- Zgodnie z Ustawą z dnia 30 maja 2014r. o prawach konsumenta (Dz.U.2014.827), Klient będący Konsumentem ma prawo odstąpić od zawartej umowy sprzedaży bez podania przyczyny w terminie 14 dni od daty wejścia w posiadanie rzeczy przez Klienta lub wskazaną przez niego osobę trzecią inną niż przewoźnik. Rezygnacji można dokonać z całości lub części zamówionych towarów.
- Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, Klient powinien poinformować Sklep Internetowy o swojej decyzji o odstąpieniu od umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia (na przykład pismo wysłane pocztą, faksem lub pocztą elektroniczną), przesłanego na adres sklepu.
- Do zachowania terminu do odstąpienia od umowy wystarczy, aby Klient wysłał informację dotyczącą wykonania przysługującego mu prawa odstąpienia od umowy przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.
- Przykładowy wzór formularza odstąpienia od umowy zawarty jest pod linkiem [formularz odstąpienia od umowy]. Konsument może skorzystać z wzoru formularza, jednak nie jest to obowiązkowe.
- Klient ponosi bezpośrednie koszty zwrotu rzeczy.
- W przypadku odstąpienia od umowy Sklep Internetowy zwraca Klientom wszystkie otrzymane od nich płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Klienta sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sklep Internetowy), niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia, w którym Sklep Internetowy został poinformowany o decyzji Klienta o wykonaniu prawa odstąpienia od umowy.
- Sklep Internetowy dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu płatności, jakiego użył konsument, chyba że konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami. Sklep Internetowy może wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania rzeczy lub do czasu dostarczenia do Sklepu Internetowego dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
- Klienci odpowiadają tylko za zmniejszenie wartości zwracanych Towarów wynikające z korzystania z nich w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.
- Prawo odstąpienia od umowy nie przysługuje konsumentowi w przypadkach wymienionych w art. 38 ustawy o prawach Konsumenta, tj. w szczególności w przypadku umowy:
- w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb
- w której przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia
- w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu
- w której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami
- w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu.
- Towar powinien być zwrócony w niezmienionym stanie (chyba że zmiana była konieczna w granicach zwykłego zarządu) wraz z kompletnym wyposażeniem i akcesoriami wydanymi przy jego sprzedaży.
XI. Reklamacje towarów
- Towary sprzedawane przez Sklep Internetowy mogą być objęte gwarancją udzieloną przez producenta towaru bądź dystrybutora danego towaru.
- W przypadku towaru, na który producent lub dystrybutor udzielił gwarancji, Klient może reklamować nieprawidłowości dostarczonego towaru korzystając z uprawnień wynikających z udzielonej gwarancji.
- Klient reklamuje sprzęt bezpośrednio do podmiotu udzielającego gwarancji, a Sklep Internetowy jest tylko pośrednikiem przekazującym reklamację. Klient może według swego wyboru zgłosić się do serwisu gwarancyjnego bezpośrednio albo pośrednio – za pomocą Sklepu Internetowego.
- Warunki oraz sposób zgłoszenia i rozpatrzenia zgłoszonych przez Klienta nieprawidłowości, określone są w gwarancji producenta lub dystrybutora danego towaru.
- Otrzymanie gwarancji na zakupiony towar nie wyklucza skorzystania przez Klienta z uprawnień przysługujących konsumentom z tytułu niezgodności towaru z umową.
- Podstawa i zakres odpowiedzialności Sprzedawcy względem Klienta, jeżeli sprzedany Produkt ma wadę fizyczną lub prawną (rękojmia) są określone powszechnie obowiązującymi przepisami prawa, w szczególności w Kodeksie Cywilnym. W przypadku sprzedaży niestanowiącej sprzedaży konsumenckiej, strony wyłączają odpowiedzialność z tytułu rękojmi za wady fizyczne towaru (art. 558 kc.).
- Sklep Internetowy lub w jego imieniu firma Globalbefit Sp. z o.o. w ciągu maksymalnie 7 (siedmiu) dni ustosunkuje się do reklamacji Klienta i powiadomi go o sposobie dalszego postępowania.
- W celu złożenia reklamacji Klient powinien dokonać zgłoszenia serwisowego za pośrednictwem adresu e-mail: wsparcie@life-fitness.pl
- Sklep Internetowy nie ponosi odpowiedzialności za skutki niewłaściwego użycia towaru, niezgodnego z informacją na ulotce lub opakowaniu.
- Firma Globalbefit Sp. z o.o., właściciel Sklepu Internetowego www.life-fitness.pl świadczy również usługi serwisowe pogwarancyjne produktów oferowanych w Sklepie Internetowym.
XII. Dane osobowe www.life-fitness.pl
- Dane osobowe są chronione zgodnie z Ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (tekst jednolity Dz. U. z 2002 r. Nr 101 poz. 926, ze zm.) w sposób uniemożliwiający dostęp do nich osób trzecich.
- Rejestrując się w Sklepie Internetowym Klient wyraża zgodę na przetwarzanie danych osobowych związanych z realizacją zamówień dokonywanych w Sklepie Internetowym.
- Dane osobowe podane w formularzu dla zamawiającego są zbierane w celu:
- realizacji złożonego w Sklepie Internetowym zamówienia
- za zgodą Klienta – w celu informowania drogą elektroniczną o ofertach handlowych, nowościach czy promocjach sklepu
- Klient ponosi odpowiedzialność za podanie nieprawdziwych danych osobowych.
- Klienci mają prawo do wglądu do swoich danych osobowych, ich poprawiania oraz żądania usunięcia.
- Administratorem zbioru danych (w rozumieniu ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U z 2002 r. nr 101, poz. 926 ze zm.)), w którym przetwarzane są dane osobowe Klienta, jest Globalbefit Sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu 52-131 przy ul. Buforowej 125.
XIII. Postanowienia końcowe
- Towary prezentowane na stronach produktowych Sklepu Internetowego nie stanowią oferty w rozumieniu przepisów Kodeksu Cywilnego.
- W sprawach nie uregulowanych niniejszym regulaminem stosuje się odpowiednio przepisy kodeksu cywilnego lub przepisów innych aktów prawnych mających zastosowanie do działalności i funkcjonowania sklepu.
- Wszelkie spory związane z usługami świadczonymi przez Globalbefit Sp. z o.o. w ramach www.life-fitness.pl będą rozstrzygane przez sądy powszechne. Klient będący konsumentem ma możliwość skorzystania z pozasądowego sposobu rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń przed Stałym Polubownym Sądem Konsumenckim przy Wojewódzkim Inspektorze Inspekcji Handlowej w Poznaniu. Informacje o sposobie dostępu do ww. trybu i procedur rozstrzygania sporów, znajdują się pod następującym adresem: www.uokik.gov.pl, w zakładce “Rozstrzyganie sporów konsumenckich”.
- Sklep Internetowy nie przyjmuje paczek odesłanych za pobraniem.
- Umowa sprzedaży zawierana jest w języku polskim.
- Wszystkie nazwy towarów oferowanych do sprzedaży przez Sklep Internetowy są używane w celach identyfikacyjnych i mogą być chronione i zastrzeżone na podstawie przepisów Ustawy Prawo własności przemysłowej (Dz. U. Nr 119 z 2003 r. poz. 1117).
Regulamin sklepu obowiązujący od 01.01.2017 r.