fbpx

Ergometr wioślarski – 4 główne korzyści z treningu

1. Idealna kombinacja: Niska intensywność, duży wydatek kaloryczny

Wiosłowanie na ergometrze to trening wszechstronny i mało obciążający stawy, dlatego odpowiedni dla osób o różnym poziomie sprawności, a nawet po urazach. Mimo niskiej intensywności (low- impact) można spalić od 400 do 500 kalorii na godzinę.

wiosłowanie ergometr dla kobiet

2. Wiosłowanie na ergometrze – wszechstronny trening

Na wioślarzu wykonamy trening interwałowy o wysokiej intensywności (HIIT) lub trening wytrzymałościowy. Wiosłowanie poprawia wydolność aerobową (pojemność minutową serca), wpływa dobroczynnie na na serce, płuca i ogólny stan zdrowia. Ponadto, dzięki angażowaniu mięśni nóg i oporu, wiosłowanie na ergometrze buduje siłę i wytrzymałość dolnych partii mięśniowych.

Regulacja oporu = kontrola intensywności treningu na wioślarzu

W niektórych wioślarzach jak np. First Degree Fitness czy Life Fitness Heat Row możemy precyzyjnie ustawić  zakres oporu.  Dzięki temu użytkownicy mogą wybrać trening  na siłę i wytrzymałość dolnych partii mięśniowych lub trening aerobowy.  Dzięki możliwości regulacji oporu użytkownik zyskuje precyzyjną kontrolę nad intensywnością treningu, zarówno aerobowego jak i interwałowego.

wiosłowanie ergometr zalety

3. Wiosłowanie na ergometrze – trening całego ciała

Wiosłowanie angażuje około 85% mięśni. Podczas gdy bieganie, spacer, czy jazda na rowerze, angażują dolne partie mięśniowe, wiosłowanie zapewnia trening całego ciała. Wiosłując na ergometrze wioślarskim, angażujemy około 60% dolnych partii mięśniowych, 30% mięśni centrum i 10% górnych partii mięśniowych.  

Zatem użytkownik angażuje każdy obszar ciała i może zmienić intensywność i rodzaj treningu poprzez kontrolowanie oporu, kadencji (uderzeń na minutę) i intensywności pociągnięć.  Wiosłowanie to istna hybryda treningu aerobowego i  wytrzymałościowego.

4. Aktywacja tylnej taśmy mięśniowo-powięziowej i poprawa postawy

Ćwiczący mogą odczuć, że wiosłowanie przypomina martwy ciąg i wyciskania na suwnicy, gdy odpychają się nogami. Ruch ten aktywuje tylną taśmę mięśniowa, w tym mięśnie pośladkowe. To bardzo potrzebne, właśnie ze względu na osłabienie siły mięśni grupy kulszowo-goleniowej. Jedną z przyczyn ich osłabienia jest długotrwałe przebywanie w pozycji siedzącej.

Wiosłując na ergometrze wzmocnimy mięśnie centrum oraz tylną taśmę mięśniową oraz poprawimy postawę. Najważniejsza jest prawidłowa technika, by cały czas zaangażowane były mięśnie centrum i a ruch odbywał się w stawie biodrowym, a nie poprzez zaokrąglanie pleców. Ćwiczący muszą być świadomi ułożenia kręgosłupa podczas całego ruchu pociągnięcia, aby odczuć dobroczynny wpływ treningu na ergometrze na postawę.

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages
Filter by Categories
Aktualności
Bez kategorii
Odżywianie
Sprzęt i akcesoria
Trening cardio
Trening siłowy
Trening w domu